Hout

6 juli 2018 - Leiden, Nederland

Nog minder dan twee weken!!

Nog 1 keer repeteren! Wel met orkest gelukkig.

Op het festival, wat voor de 52e keer gehouden wordt, komen meerdere groepen uit alle windstreken. Er zullen ook wel wat workshops worden gegeven, en veel verschillende muziek te horen zijn. Ik kan niet wachten om dat allemaal te ervaren!

Voor een groot deel weet ik ook niet goed wat ik moet verwachten, want dit is voor mij de eerste keer met een dansgroep in het buitenland, op een festival. Ik weet ook niet zoveel van Kroatië, behalve dat ze geen euro's gebruiken, en het wel een mooi land schijnt te zijn.
Ik ga het voor een groot deel ook gewoon maar meemaken en over me heen laten komen.

festival

Ben heel erg benieuwd naar de hitte. Misschien valt het ook wel mee. Vlakbij onze verblijfplaats schijnt een meertje te zijn. Bikini meenemen dus!

Ook goed geregeld, dat we van verblijfplaats naar de stad (waar we optreden) worden gereden. Überhaupt de verblijfplaats waar we niets voor hoeven te betalen.

Van mijn kostuumonderdelen miste ik nog een ding: klompen. Althans, ik kon ze van iemand anders lenen, maar die waren te ruim en vlogen bijna steeds uit bij het dansen. Niet handig dus.
Gelukkig kennen we tegenwoordig het internet, waar alles op te bestellen is. Ook klompen.

KlompenTadaaaaaaaa!!!!

Fancy hé? Gaat wel lekker warm worden. Bovendien moet ik ze nog even testen tijdens het dansen, want dat is echt heel anders dan er een stukje op lopen.

Kan ik, nu ik de trotse bezitter ben van echte klompen, mij nu een echte Hollandse noemen?