De voorpret is allang begonnen

1 april 2018 - Leiden, Nederland

Het duurt nog eventjes voordat we naar Kroatië gaan, maar de voorpret is allang begonnen.

Alle informatie over Zagreb uitpluizen, vlucht uitzoeken, een wat-neem-ik-mee lijstje (wat nog lang niet nodig is) bedenken, kostuums passen, muziekjes luisteren, de passen extra oefenen, etc.

We gaan met 4 mannen, 9 vrouwen, wat aanhang, een paar andere supporters, en een heus orkest, naar Zagreb.

Op het festival zullen we, naar wat ik begrijp, twee keer op een dag optreden: een keer in de middag en een keer 's avonds. Overdag zal het nog een beetje afzien worden, i.v.m de hitte. Lekker midden in de stad, wit tegelplein, met dikke kostuums, met 30-35 graden.. Note to self: genoeg handdoeken en drinken mee!

Twee Nederlandse series gaan we dansen: Zeeuws en Breughel (middeleeuws). Doedelzak, klompen, manden, jukken met emmertjes water, krukjes, van alles komt er bij kijken. En.. Zeeuwse kappen! De hoofdpijnkappen noemen ze die. Ben benieuwd.

ff kappen nou :P

Nederland - Zagreb: ongeveer 1400 km. Een aantal gaan met een auto er heen, er zijn Flixbus mogelijkheden. In theorie kan je er heen longboarden. Ik wil wel met een teleporteermachine. Of met een dromedaris. Vast ook leuk. Vliegen als een vogel lijkt me ook wel fijn. Gelukkig komt een vliegtuig daar, met een beetje fantasie, wel in de buurt van.

Ik vertrek 18 juli vanaf Schiphol en kom de maandag 23e weer terug gevlogen. Onderdak is geregeld. In een studentenhuis. Tweepersoonskamers. Helemaal prima!

'Studentski Dom Stjepan Radic'
Jarunska 2, Zagreb

Gaan we al?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade